Thursday, March 5, 2015

現實中的黑夜之神



FACE 週刊
TE024-028 | 青雲路 | 青雲路 | 2008-08-20
標示關鍵字



現實中的黑夜之神






電影《黑夜之神》蝙蝠俠只會在夜晚出動打擊罪惡;現實中,每晚當你開行冷氣,在床上熟睡時,卻有不少「黑夜之神」揮着汗,趕在大家睡醒之前完成工作,讓社會順利運作。

 今次《青雲路》的3位被訪者,全是「黑夜之神」,晝伏夜出,如令食肆店鋪商場回復整潔的清潔員;為巴士、小巴、商場外牆、大型背景板一夜變身的廣告及海報裱貼師傅;確保全港晚上所有馬路正常運作的路政署工程監工。

CASE 1清潔員:「唔好怕污糟嘢!」

 葉先生 40歲

夜深人靜,陰盛陽衰,不少人會怕撞鬼,但在晚間擔任外圍清潔員的葉生,卻說這些事見怪不怪。「灣仔有間茶餐廳出咗名有污糟嘢,但接到order要去清潔都冇辦法,嗰晚我抹緊地,忽然間發現前面企咗個人,佢冇着制服,好明顯唔係同事,現場又唔會有其他人入到嚟。其實幾驚,但點驚都要做嘢,咪只好望向第二度當睇唔到,轉頭就唔見咗佢喇。」

 葉生的工作範圍包括清潔工廠大廈、寫字樓和零售鋪等,連埋天花板、地板同冷氣風口、玻璃同地毯都要清潔,幾污糟的地方都會接觸到。「有時接到case,話明係去洗血,嗰度啱啱發生兇殺案,但係都要去,心裏面一路話做嘢啫,我幫你清潔番呢度,對大家都有好處,有怪莫怪。所以做得呢行一定要有心理準備,唔可以怕污糟嘢!」葉生可說是身經百戰,見慣風浪。

4日唔瞓清潔店鋪

清潔員要在店鋪或寫字樓收工後,盡快進行清潔工作,好像手板眼見功夫好易做,葉生說有時都要開OT,「之前試過有間西餅連鎖店俾人收購咗,新老闆話要喺4日內清理好14間門市,準備重新開張。由於餅鋪有很多過期食物,而且時間太短,雖然公司有成10個人,都做到冇停手。有個同事嘅女朋友打嚟公司搵人,話唔見咗佢幾日,原來嗰位同事忙到唔記得打電話返屋企,佢又幾日冇瞓過,最尾嗰日仲攬住個抽氣扇瞓着咗添。」

 葉生說清潔也會有難度,「雨水帶有酸性,如果唔即時清潔,會喺鋪頭招牌表面上留低一條條嘅痕(行內俗稱淚痕),之後就抹唔甩。而醋都係有酸性嘅,如果滴落地板,好多時會損壞咗地板嘅表面,所以亦要即時處理。有時我哋清潔唔到呢啲污迹,啲客投訴,覺得我哋冇盡力,所以要好耐心同詳細咁講解原因,等佢哋明白。」

 清潔員屬體力工作,固然辛苦,但葉生卻不工作不舒服。「我同啲同事都做慣咗,如果一放大假,成個禮拜唔做嘢,留喺屋企,真係會病,唔係傷風感冒就呢度痛嗰度痛。所以我哋都幾鍾意返工,而且望住啲好乾淨嘅地方,會好有成功感。最怕接收到十分乾淨嘅地方工作,因為本身太乾淨,一啲都唔會顯得我哋做咗嘢,其實如果地方好污漕,好容易見功夫,所以乾淨嘅地方仲難搞。」

點樣入行?

清潔員入行條件有限,必需肯捱肯做,但葉生說近年好多年輕人都捱唔住。他說清潔行業好有前景,因為每行每業都需要,特別是食肆,所以對清潔員需求很大。

晉升階梯:

外圍清潔監督(3至4年升) $13,500

 ↑

 外圍清潔科文(3至4年升) $10,000

 ↑

 外圍清潔員 $7,500

CASE 2裱貼師傅:「夜晚趕工,要快手,仲要細心!」

 David 28歲

小時候一定會玩過貼貼紙,原來貼貼紙也可以發展成專業,好像裱貼師傅David的工作是裱貼商場外牆大型裝飾、燈箱招牌、巴士車身廣告及大型展覽館背景等。

 「我本身對廣告好有興趣,又覺得裱貼好神奇而入行,貼紙係可以無限大嘅,因為可以一張駁一張,駁到好長好長,我做過最大嘅就有成600平方呎,好似一間專業跳舞室咁大。由於我哋嘅size好有彈性,所以好多巴士、小巴甚至私家車都搵我哋裝飾或貼廣告。」

 在日間,通常不會看見David工作的,因為大部分工作時間均需在凌晨時分進行,減少對顧客的滋擾。「巴士小巴客通常急住要番架車,所以啲客夜晚收工會揸架車嚟,我哋就要即刻開工裱貼,客人第二朝就可以嚟攞番架車。」David說巴士最易貼,而小巴和私家車則有一定難度,「裱貼最難嘅係彎位同弧位,巴士啲線條比較簡單,彎位亦較少,會容易啲,貼3至4個鐘就得。如果貼Benz,通常要成7個鐘,因為要度好多位,車門同車嘅手柄位比較難就位。」

通宵工作極速執生

裱貼除了手工要好,還要有應變力。「其實好多大型嘅展覽都係用一至兩晚嘅時間嚟做裝飾,有一次喺酒店度做展覽,仲有一個鐘就夠鐘開場,個客人嚟睇吓做成點,一睇就大件事,原來串錯字,將個R串咗做N,唔係我哋搞錯,係個客串錯畀我哋,但係都冇理由畀其他人睇到咁醜o架,就即刻諗辦法,問酒店借白紙,即刻cut番個N字出嚟喺開場前10分鐘補番上去。雖然會有啲唔靚,但係都好自然,好彩都冇畀其他人發現。」雖然通宵工作,David仍能極速執生,客人都覺得好滿意。

 找David裱貼的客人很多,不同工作,總有不同難處。「有次接手人哋啲商場,點知上手慳錢,唔用『可易貼』嚟做裝飾,『可易貼』即係好容易搣番出嚟嘅貼紙,咁就好麻煩,你諗吓你平時要搣細細個嘅價錢牌都難搞啦,何況係咁大面積嘅商場。我哋用白電油係咁抹,用?刀幫手搣,搞咗好耐,時間長都唔係問題,但客人有時就唔明白,覺得我哋好慢,好彩同事接job嘅時候已經同客人解釋清楚,之後就算佢哋仲有疑問,我哋都要好詳細咁講解,佢哋先至會知道個情況,同埋個客以後就知道一定要用『可易貼』。」

 客人給予David的工作時間有限,如裱貼商場裝飾,最快都要等到晚上10點商場關門後才能動工,於早上6點前一定要搞妥,「做嘢要快手,仲要細心兼有耐性,好似要整走貼紙表面嘅泡泡,而貼貼紙之前仲要清理好頭髮或者任何小物件,唔係貼嘅時候會令到張貼紙突起咗,所以要好小心、好專注。」

點樣入行?

入行要由裱貼學徒做起,不需特別條件,學徒會由最簡單裱貼學起,慢慢再學高難度的技巧,如貼轉角位等。學徒一般3個星期就可以跟師傅出去工作;做2至3年就有機會升為裱貼師傅,到時仲可以接freelance增加收入。

晉升階梯:

裱貼師傅(2至3年) $11,000

 ↑

 裱貼學徒 $7,000

CASE 3路政署工程監工:「返夜班要改生活習慣。」

 馮學禮 30+歲

「喂喂!莊士敦道有狗俾車撞死咗,你哋快啲嚟搞掂佢啦!」晚上野狗在公路上被車輾死,路政署的工程監工馮學禮收到市民電話,需要立刻處理,「我哋分早晚兩班,專負責晚班嘅同事連埋我總共有6個人,負責接收處理全香港晚上7點後,至早上9點前嘅公路投訴,當收到市民投訴,無論大小事件都要即時處理。包括處理山泥傾瀉覆蓋道路、路面損毀或出現坑洞、樹木傾倒阻礙馬路等,主要維持道路網絡暢通。每個路段都有唔同嘅承建商負責保養維修,遇到有狗屍嘅投訴,我哋會即刻通知有關嘅承建商,同趕去現場跟進,好似圍起案發現場,即刻處理狗屍,唔可以等到第二朝,因為會有臭味,滋擾到附近居民,亦會對馬路上嘅其他車輛構成危險。」

即時處理投訴事件

工程監工每星期都會輪班工作,每晚有2位職員留在中心,接市民投訴電話,並透過電腦及電視即時新聞監察路面情況。馮說當中有不少難忘事,「試過喺西貢村落發生冧樹事件,村民返唔到入村,啲小朋友又留晒喺村入面,我哋又驚影響西貢公路嘅交通,要好快咁搵到承建商嚟幫手,只係用咗一個鐘移開棵樹,啲村民好開心,衝返入村,發現啲小朋友全部都冇事,真係非常好彩。」

 有時政府部門在夜晚為各項工程趕工,總會引起市民投訴,「處理呢啲投訴有時都幾難做,有啲市民會不停打嚟投訴,有次凌晨12點,係水務署轉介個案,市民投訴維修人員喺公路修理水喉時發出大量噪音,我哋要好耐心咁解釋畀佢聽點解會進行工程及各項程序,結果嗰電話講咗兩個鐘,好彩佢最後都好滿意,仲多謝我哋添,嗰一刻嘅成功感好大,覺得呢份工可以幫到人。」



返晚班的人,還要坐在辦公室內工作,首先要學懂對抗睡魔,「初初返工可能會唔慣,都會覺得眼瞓,不過好快會適應,基本上每晚都要處理投訴,不停處理事件,即使有時比較空閒,我哋都要睇住24小時即時新聞,如果有咩事發生,會主動去了解情況。」說到工作帶來的難處,必定是作息時間與家人朋友不同,「要同家人朋友聚會真係幾難夾,冇辦法啦,只可以互相遷就,佢哋會體諒嘅。我做咗呢份工3年,都要改好多生活習慣,好似我以前會同朋友一齊踢足球,?家就改咗去跑步;同事以前會同朋友夾band玩音樂,?家會留係屋企聽音樂。自己都好鍾意份工,呢啲改變值得嘅。唔好以為我哋會犧牲好多嘢,同樣我哋都得到唔少方便,好似返工唔使同人迫車,人哋返緊工我都可以去行街。」

點樣入行?

想夠資格入職做路政署工程監工,就要先去報讀IVE的土木工程高級文憑,而文憑有分兩年制同四年制,最低的收生資格是完成中五或持有中專證書。最初入職會由二級監工做起,而二級監工及一級監工,要先申請投考助理工程督察,才可升至工程督察及高級工程督察等職位。

晉升階梯:

總工程監督 $60,535 - $68,915

 ↑

 高級工程督察 $50,475 - $57,875

 ↑

 工程督察 $32,055 - $48,400

 ↑

 助理工程督察 $18,885 - $30,615

 ↑

 一級監工 $17,805

 ↑

 二級監工 $14,890

No comments:

Post a Comment